Τρίτη, Σεπτεμβρίου 29, 2009

Κρίση; Άγνωστη λέξη για την Google

Ο διαδικτυακός κολοσσός αντιστέκεται σθεναρά στην οικονομική κρίση, ανεβάζοντας την αξία του κατά 25% μέσα σ’ ένα χρόνο και κερδίζοντας τον τίτλο του «πιο κερδισμένου» στη λίστα Interbrand top 100.

Ακόμα και αν δεν πιστεύετε ότι υπάρχουν εταιρείες που είναι ανθεκτικές στην οικονομική κρίση, αναζητήστε τις -που αλλού;- στο Google…

H εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης κατόρθωσε να είναι η πιο κερδισμένη μεταξύ των πιο ισχυρών στη λίστα Ιnterbrand top 100. Την ίδια στιγμή, και χωρίς να αποτελεί έκπληξη, τράπεζες και εταιρείες οικονομικής υποστήριξης ήταν τα τέσσερα brand μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων χαμένων της λίστας.

Η αξία του επενδυτικού οίκου UBS έπεσε στα 4,37 δισ. δολάρια από 8,74 δισ. που είχε εκτιμηθεί ένα χρόνο πριν. Την ίδια στιγμή, οι Citi, Morgan Stanley, Αmerican Express και HSBC εμφάνισαν διψήφια ποσοστά υποχώρησης όπως ακριβώς οι JP Morgan και η Goldman Sachs.

H Google παράλληλα με την άνοδο του ευρύτερου τεχνολογικού τομέα και εταιρειών όπως η Amazon, η Research In Motion και η Apple σημείωσε άνοδο της τάξης του 25% τους τελευταίους 12 μήνες, με την αξία της να αποτιμάται στα 31,98 δισ. δολάρια.

Οι εταιρείες ρούχων Ζara και H&M είδαν επίσης διψήφια νούμερα αύξησης παρά την κρίση και μάλιστα επαινέθηκαν από την Interbrand διότι προσφέρουν «προσιτή ευχαρίστηση σε χαλεπούς καιρούς». Φίρμες, μάλιστα όπως η Ferrari τα πήγαν εξίσου καλά.

«Αθάνατα» brands

Τα πέντε κορυφαία brands το 2009 δεν άλλαξαν συγκριτικά με το 2008. Η Coca-Cola βρέθηκε και πάλι στην κορυφή με αξία 68,73 δισ. δολάρια –σημειώνοντας μάλιστα άνοδο 3%– ακολουθούμενη από την IBM, την Μicrosoft, την General Electric και την φινλανδική εταιρεία κατασκευής κινητών, Nokia.

Επιπλέον, η κρίση δεν φάνηκε να σταματά την όρεξη των καταναλωτών που συνέχισαν να επιλέγουν τα γνωστά ταχυφαγεία Μc Donald’s. Aκολουθούν τα KFC, Burger King και η Pizza Hut που σημείωσαν άνοδο στη φετινή λίστα. Σημειώνεται, τέλος, ότι η Harley Davidson υποχώρησε 23 θέσεις και έχασε το 43% της αξίας της. Φαίνεται, σύμφωνα με λεγόμενα των ερευνητών της Interbrand, ότι η «φύση» του ανδρισμού στη σύγχρονη κοινωνία δεν εκφράζεται από μεγάλες και θορυβώδεις μηχανές που μολύνουν το περιβάλλον…

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από guardian.co.uk

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 28, 2009

Οι χρήστες επενδύουν στο περιεχόμενο

Το περιεχόμενο στο web επανέρχεται στο προσκήνιο ως η κύρια μορφή δραστηριότητας των χρηστών. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από έρευνα μέτρησης του χρόνου που περνούν οι χρήστες στο Ίντερνετ και των δραστηριοτήτων τους.

Όπως αναφέρει ο Business Insider, η εποχή που το e-mail και άλλες εφαρμογές ήταν τα κυρίαρχα εργαλεία φαίνεται να αποτελεί παρελθόν. Οι χρήστες περνούν 88% περισσότερο χρόνο, σε σχέση με το 2003, διαβάζοντας ειδήσεις και καταναλώνοντας περιεχόμενο. Σε χρόνο, αυτό μεταφράζεται σε επτά ώρες το μήνα για το 2009, σε σχέση με τρεις ώρες και 42 λεπτά το 2003, όπως προκύπτει από την έρευνα της Online Publisher's Association των ΗΠΑ.

Ταυτόχρονα, οι χρήστες μείωσαν το χρόνο που περνούν στο Ίντερνετ για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους κατά 19%. Έτσι, ενώ το 2003 το ποσοστό του χρόνου για επικοινωνία στο Ίντερνετ έφτανε στο 46% του συνολικού χρόνου ενός χρήστη στο web, σήμερα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 27%.

Αύξηση σημειώνει επίσης η διάρκεια των αναζητήσεων των χρηστών στο Ίντερνετ, από 27 λεπτά της ώρας ανά μήνα το 2003, στα 57 λεπτά το 2009.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες Business Insider

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 26, 2009

Ανανέωση του Volvo C30

Ανανέωση του Volvo C30

Μετά την ανανέωση του C70, η Volvo ανακοίνωσε και την ανανέωση του C30, που θα δούμε στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σε λίγες μέρες. Μπορεί το πρώτο μοντέλο να μην ανταγωνίστηκε εμπορικά τους ηγέτες της κατηγορίας, ωστόσο απέδειξε πως οι Σκανδιναβοί είναι σε θέση να κλέψουν πελάτες από μια άγνωστη μέχρι πρότινος γι' αυτούς κατηγορία.

Το νέο C30 δεν αποστασιοποιείται από την κάπως εκκεντρική σχεδιαστική προσέγγιση του προκατόχου του, που ξεχώριζε αμέσως στο δρόμο, διαθέτοντας έντονη προσωπικότητα. Το καινούργιο μοντέλο σαφώς διατηρεί τα βασικά στοιχεία της σχεδίασης του προηγούμενου, τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στην ουρά, έχοντας απλώς υποστεί το «φρεσκάρισμα» που χρειάζεται για να δείχνει το μοντέλο καινούργιο. Αέρας ανανέωσης κυριαρχεί και στο εσωτερικό με νέα υλικά, ταπετσαρίες αλλά και πλουσιότερο εξοπλισμό.

Στα υπόλοιπα σημαντικά, η ανάρτηση εδράζεται πλέον σε νέα ισχυρότερα σινεμπλόκ, ενώ παράλληλα, το προαιρετικό σύστημα «sport chassis» κονταίνει τις στροφές τιμονιού και σκληραίνει τα ελατήρια στην ανάρτηση, καθιστώντας αμεσότερες τις αντιδράσεις του σουηδικού χάτσμπακ. Τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου κατά βάση παραμένουν ίδια, με τη διαφορά πως ρυθμίστηκαν έτσι ώστε να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η κατανάλωση καυσίμου.

Πηγή: www.auto-internet.gr

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 24, 2009

Τέλος στα μπόνους των τραπεζών συζητά ο Ομπάμα

Τις μεταρρυθμίσεις στους κανόνες της αγοράς και το τέλος στα μπόνους θα συζητήσει ο Μπαράκ Ομπάμα με τους ηγέτες της G20.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα δήλωσε σήμερα ότι θα εργαστεί μαζί με τους υπόλοιπους ηγέτες της G20 την επόμενη εβδομάδα ώστε να κλείσουν τα κενά στους οικονομικούς κανόνες της αγοράς, τονίζοντας ότι τα παχυλά μπόνους των διευθυντικών στελεχών δε θα είναι πλέον ανεκτά.

Πέντε ημέρες πριν από την έναρξη της συνόδου της G20 στο Πίτσμπουργκ, ο Μπαράκ Ομπάμα δήλωσε ότι οι ενέργειες που έχουν γίνει από την τελευταία φορά που συναντήθηκαν οι ηγέτες της G20 τον Απρίλιο στο Λονδίνο έχουν επιτύχει «πραγματική πρόοδο» στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, υπογραμμίζοντας όμως ότι «η διακοπή της αιμορραγίας δεν είναι αρκετή».

«Ξέρουμε ότι έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε για να ενισχύσουμε τους κανόνες που ρυθμίζουν τις οικονομικές αγορές και για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα βρεθούμε ποτέ ξανά στην επισφαλή θέση που βρεθήκαμε πριν από ένα χρόνο» ανέφερε ο Μπαράκ Ομπάμα.

«Δε μπορούμε να επιτρέψουμε στη δίψα για απερίσκεπτα σχέδια που αποφέρουν γρήγορα κέρδη και παχυλά μπόνους να αψηφά όλο το οικονομικό μας σύστημα και να αφήνει τους φορολογούμενους να καθαρίσουν το χάλι» δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ.

«Στη σύνοδο της G20 την επόμενη εβδομάδα θα συζητήσουμε μερικά από τα βήματα που απαιτούνται να κάνουμε για να διασφαλίσουμε το παγκόσμιο οικονομικό μας σύστημα και να κλείσουμε τα κενά στους κανόνες σε όλο τον κόσμο» πρόσθεσε ο Αμερικανός πρόεδρος.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 22, 2009

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΤΗΣ MERCEDES

Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στο... πράσινο!
Στην εποχή της αναζήτησης του «καθαρού» αυτοκινήτου, πολλές προτάσεις πέφτουν στο τραπέζι. Ο Νίκος Λουπάκης μάς ενημερώνει πώς η Mercedes τις εξετάζει όλες, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά

Στην πορεία προς το αύριο, το σήμερα δεν μπορεί να περιμένει. Αμεσος ψεκασμός, turbo, φυσικό αέριο, παγίδες αιθάλης και έγχυση ουρίας, βελτιστοποίηση της καύσης, όλα «παίζουν» στους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που έχουν ακόμη αρκετά περιθώρια βελτίωσης. Αρκετά, αλλά όχι τόσα όσα μπορεί να τους δώσει η συνεργασία τους με τον ηλεκτροκινητήρα, που είναι πλέον γεγονός, με τη μορφή των διάφoρων υβριδικών μοντέλων.

Η Mercedes μάς ανακοινώνει, λοιπόν, στη Στουτγάρδη ότι στο... βάθος του τούνελ βλέπει τον ηλεκτροκινητήρα. Στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου, η μεγάλη γερμανική εταιρεία σκοπεύει να κινηθεί γύρω από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου (που φαίνεται ότι αποκτούν μια νέα δυναμική) αλλά και τις κυψέλες υδρογόνου.

Τρία σε ένα

Στο πειραματικό Concept BlueZERO, που είχε κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στις αρχές της χρονιάς, απεικονίζονται με χαρακτηριστικό τρόπο τόσο οι σκέψεις και οι δραστηριότητες των ανθρώπων της Mercedes, όσο και τα επικρατέστερα σενάρια για το αυτοκίνητο του αύριο. Το διπλό δάπεδο, τύπου «σάντουιτς», που οι Γερμανοί αρχικά εξέλιξαν για τη συμβατική A-Class, αποτελεί ένα πρώτης τάξεως πεδίο δοκιμών, αφού μπορεί να δεχτεί τον πιο διαφορετικό εξοπλισμό χωρίς να επηρεαστεί ο χώρος επιβατών. Ετσι προσφέρεται χώρος για 5 άτομα και 500 λίτρα για αποσκευές, ενώ το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 450 κιλά. Προέκυψαν λοιπόν τρεις διαφορετικές εκδόσεις (μία μόνο με μπαταρίες, μία με κυψέλη καυσίμου και μία υβριδική) με κοινό χαρακτηριστικό την ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς.

Kάντε κλικ --> ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ Concept BlueZERO

Kάντε κλικ --> Η τεχνολογία BlueTEC στη MercedesGL 320

Μηδενικοί ρύποι

Γεμίζοντας το δάπεδο τύπου «σάντουιτς» με μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-ion) και αντικαθιστώντας τον θερμικό κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, προκύπτει το BlueZERO E-CELL, αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα με την «κλασική» διαδικασία επαναφόρτισης (στην πρίζα, το βράδυ). Η αυτονομία με συνετή οδήγηση φτάνει τα 200 χιλιόμετρα, που είναι υπεραρκετά για χρήση μέσα στην πόλη.

Αυτό επιβεβαιώθηκε, άλλωστε, και από το πιλοτικό πρόγραμμα με τα 100 Smart electric drive που κυκλοφορούν ήδη πάνω από ένα χρόνο στο Λονδίνο. Κανείς από τους χρήστες δεν παραπονέθηκε, καθώς στα αστικά κέντρα ο μέσος οδηγός σπανίως ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα ημερησίως. Ηδη η δεύτερη γενιά του Smart ed έχει ήδη ξεκινήσει ένα νέο γύρο δοκιμών, με 100 αυτοκίνητα στο Βερολίνο, στο πλαίσιο του προγράμματος «e-mobility Berlin». Το 2010, άλλα 100 Smart ed θα κυκλοφορήσουν σε τρεις ιταλικές πόλεις (Ρώμη, Μιλάνο και Πίζα) στο πλαίσιο του προγράμματος «e-mobility Italy».

Σημειώστε ότι τα νέα Smart ed διαθέτουν πλέον μπαταρίες ιόντων λιθίου, που προέρχονται από την αμερικανική Tesla, ποσοστό της οποίας απέκτησε πρόσφατα η Mercedes (η Tesla είναι η εταιρεία που ήδη διαθέτει στο εμπόριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων που τροφοδοτούνται από μπαταρίες λιθίου).

Αν τώρα αντικαταστήσουμε αυτή τη μεγάλη συστοιχία μπαταριών με μια κυψέλη υδρογόνου (με τα παρελκόμενά της και τις μπουκάλες), που παράγει επί τόπου ρεύμα για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, και μια μικρότερη μπαταρία, που δίνει την επιπλέον ισχύ που χρειάζεται όταν ο οδηγός ζητήσει τη μέγιστη επιτάχυνση (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), έχουμε το BlueZERO F-CELL. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι οι μπουκάλες που περιέχουν υδρογόνο είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα, περιέχουν συμπιεσμένο υδρογόνο υπό πίεση 700 bar (αλλά μπορούν να αντέξουν και σε πίεση 2,2 φορές μεγαλύτερη από αυτή) και δεν θα εκραγούν ακόμα και αν τις... πυροβολήσετε ή αν το αυτοκίνητο πιάσει φωτιά. Στην περίπτωση πυρκαγιάς, ειδική βαλβίδα θα αφήσει το υδρογόνο να διαφεύγει και να καίγεται ελεγχόμενα.

Το υβριδικό σύστημα two-mode hybrid, που τοποθετείται στην ML 450 Hybrid, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την General Motors και την BMW. Περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (85 και 82 ίππων) ενσωματωμένους στο κιβώτιο ταχυτήτων, που συνεργάζονται με τον V6 βενζινοκινητήρα 3,5 λίτρων, 279 ίππων. Η συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 340 ίππους και η συνδυασμένη ροπή τα 52,7 kgm. Ιδια ροπή διαθέτει και ένας V8 κινητήρας. Μόνο που η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων του υβριδικού συστήματος είναι έως και κατά 60% χαμηλότερες

Η αυτονομία στην περίπτωση της κυψέλης υδρογόνου φτάνει τα 400 χιλιόμετρα, που επαρκεί ακόμα και για ταξίδια. Ωστόσο, προκύπτει η ανάγκη δημιουργίας της αντίστοιχης υποδομής. Πάντως, ως προς την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου συστήματος, που είναι ίδιο με αυτό της B-Class F-CELL, που οδηγήσαμε στη Στουτγάρδη, μόνο θετικά σχόλια θα κάνουμε. Η διαθεσιμότητα της ροπής εντυπωσιάζει, όπως επίσης και ο χρόνος προετοιμασίας της κυψέλης, που έχει πρακτικά μηδενιστεί (στην A-Class υπήρχε αναμονή περίπου 10΄΄ κατά την εκκίνηση).

Μειωμένοι ρύποι

Επειδή όμως μπορεί να θελήσετε να κάνετε και πιο μεγάλα ταξίδια αλλά και επειδή η λύση του υδρογόνου απαιτεί τη δημιουργία της ανάλογης υποδομής (παραγωγή - διανομή), υπάρχει και η λύση του υβριδικού αυξημένης εμβέλειας, BlueZERO E-CELL PLUS. Εδώ η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι μεν προχωρημένη, αλλά όχι τόσο όσο της κυψέλης υδρογόνου, και φυσικά πολύ πιο προσιτή και από πρακτική και από οικονομική άποψη. Πρόκειται για μια λύση ανάλογη με αυτή του Chevrolet Volt/Opel Ampera, δηλαδή, για ένα υβριδικό σε σειρά όχημα. Οι μπαταρίες του φορτίζονται με σύνδεση στην πρίζα για να δώσουν 100 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους, ενώ στη συνέχεια αναλαμβάνει δράση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (που στην περίπτωσή μας βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου), για να ενεργοποιήσει τη γεννήτρια που θα δώσει ζωή στον ηλεκτροκινητήρα. Ετσι έχουμε άλλα 100 χιλιόμετρα, όχι με μηδενικούς, αλλά με μειωμένους ρύπους και σημαντικά οικονομική κατανάλωση.

Αμεσα, μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα

Το κόστος κάθε μιας από τις τεχνικές λύσεις που περιγράψαμε είναι το σημείο-κλειδί για το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Σαφή απάντηση μέχρι τώρα δεν έχουμε λάβει από κανέναν ειδικό, ανεξαρτήτως της εταιρείας στην οποία εργάζεται, και σε ένα βαθμό κατανοούμε την άρνηση να δοθούν κάποια -κατά προσέγγιση έστω- κόστη, γιατί άλλο να μιλάς για έναν πιλοτικό στόλο 10 ή 100 αυτοκινήτων και άλλο για μαζική παραγωγή 100.000 αυτοκινήτων το χρόνο. Δεν έχουμε λοιπόν να σας μεταφέρουμε κάποιο νούμερο σε... ευρώ. Μπορείτε να αφήσετε τη φαντασία σας να καλπάσει ελεύθερα, έχοντας γενικά υπόψη ότι, από τη στιγμή που μιλάμε για μηδενικούς ρύπους, το κόστος του αυτοκινήτου πολλαπλασιάζεται. Ενημερωτικά, πάντως, στέλεχος της Bosch είχε αναφέρει πέρυσι ότι κάθε kWh κοστίζει (κόστος μπαταρίας) 1.000 ευρώ.

Ωστόσο, διαφορετική είναι η εικόνα με τα υβριδικά αυτοκίνητα που ήδη διατίθενται στην αγορά. Εδώ η διείσδυση της εξειδικευμένης πανάκριβης τεχνολογίας είναι μικρότερη (μικρότεροι κινητήρες, μικρότερες μπαταρίες, λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα), ενώ η βάση της κατασκευής είναι συμβατική (βενζινοκινητήρας ή ντίζελ) και διαθέσιμη σε μεγάλες ποσότητες. Μετά τη Mercedes S 400 Hybrid (που χαρακτηρίζεται mild hybrid, καθώς διαθέτει έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 14 kW), σειρά για την ευρωπαϊκή αγορά έχει η υβριδική Μ-Class (full hybrid) που διατίθεται ήδη στην Αμερική.

Τα ταμπελάκια λοιπόν «BlueTEC» και «BlueEFFICIENCY», που αποτελούν ένδειξη της οικολογικής βελτιστοποίησης των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων, αντίστοιχα, μοντέλων της Mercedes, θα γίνονται όλο και περισσότερα στην πορεία προς την επικράτηση του ηλεκτροκινητήρα, που όμως δεν είναι υπόθεση του άμεσου μέλλοντος

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 21, 2009

Στη Σελήνη το πιο κρύο σημείο του Ηλιακού Συστήματος

Στη Σελήνη το πιο κρύο σημείο του Ηλιακού Συστήματος


Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν ότι η πιο κρύα περιοχή του ηλιακού μας συστήματος βρίσκεται πιο κοντά από ό,τι μπορούσαμε να φανταστούμε. Το νέο διαστημικό σκάφος Lunar Reconnaissance Orbiter (LCO), που δημιουργεί τον πρώτο πλήρη χάρτη θερμοκρασιών του δορυφόρου της Γης, ανακάλυψε ήδη ότι στο νότιο πόλο της Σελήνης, μέσα σε κρατήρες που ποτέ δεν τις βλέπει ο ήλιος, η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή και από τον μακρινό Πλούτωνα.

Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες που μετρήθηκαν στη Σελήνη, είναι 397 βαθμοί Φαρενάιτ (περίπου 203 βαθμοί Κελσίου) κάτω από το μηδέν. Ο Πλούτων είναι τουλάχιστον ένα βαθμό πιο ζεστός, αν και απέχει 40 φορές περισσότερο από τον ήλιο.

«Ακριβώς στο κατώφλι μας υπάρχουν με βεβαιότητα τα πιο κρύα πράγματα που έχουμε ποτέ μετρήσει», δήλωσε ο Ντέηβιντ Πέιτζ του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Λος Άντζελες, ερευνητής της NASA, ο οποίος πάντως δεν απέκλεισε, αλλού στο ηλιακό μας σύστημα να υπάρχουν ακόμα πιο κρύα μέρη, που ακόμα δεν έχουν βρεθεί.

Οι πιο κρύες θερμοκρασίες εντοπίστηκαν σε μικρούς κρατήρες που βρίσκονταν μέσα σε άλλους μεγαλύτερους, ιδίως στους κρατήρες Φαουστίνι, Σουμέικερ και Χάγουορθ. Μερικά από τα πιο κρύα μέρη στο φεγγάρι είναι τόσο μακρινά και ανεξερεύνητα, που ακόμα δεν έχουν όνομα.

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες στη Σελήνη έχουν επιστημονική σημασία, επειδή μπορούν να παγιδέψουν πτητικές χημικές ουσίες, όπως τον νερό και το μεθάνιο, σύμφωνα με τον επιστήμονα Ρίτσαρντ Βόντρακ του διαστημικού κέντρου Γκόνταρντ της NASA. Οι παγιδευμένες αυτές ουσίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τις μελλοντικές αποστολές των αστροναυτών, αλλά και να βοηθήσουν τους επιστήμονες να καταλάβουν καλύτερα την προέλευση του ηλιακού μας συστήματος.

Η επιστημονική αποστολή του σκάφους LCO, σε εξέλιξη εδώ και μια μόλις εβδομάδα, έχει επίσης βρει αρκετές ενδείξεις υδρογόνου στη Σελήνη, μια πιθανή ένδειξη για παγιδευμένους πάγους κάτω από την επιφάνεια του φεγγαριού. Η αποστολή εστιάζει στο νότιο πόλο της Σελήνης, που ουσιαστικά είναι ανεξερεύνητος μέχρι τώρα και παρουσιάζει τις καλύτερες πιθανότητες για εύρεση υπόγειων πάγων.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 20, 2009

Ανακαλύφθηκε ο «μίνι Τυρανόσσαυρος»

Ο Τυρανόσαυρος Ρεξ, ο πιο φονικός δεινόσαυρος που έζησε ποτέ στη Γη, απέκτησε πλέον και μια «μίνι» εκδοχή, καθώς οι παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν ένα πλάσμα που του έμοιαζε σχεδόν από κάθε άποψη, αλλά ήταν μόνο το ένα πέμπτο σε ύψος και το ένα εκατοστό σε όγκο.

Σε κάθε περίπτωση, κανένας άνθρωπος δεν θα ήθελε να συναντήσει αυτή την πιο μικρή, αλλά φονικότατη «μηχανή». «Σαγόνια πάνω σε πόδια» χαρακτήρισαν οι παλαιοντολόγοι τον μίνι-Τ.Ρεξ. Το σχεδόν πλήρες και άψογα διατηρημένο απολίθωμα, που βρέθηκε στην Κίνα, ονομάστηκε Raptorex kriegsteini και ρίχνει νέο φως στην καταγωγή του πιο διάσημου δεινόσαυρου (μετά και το φιλμ «Τζουράσικ Παρκ»!), σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.

Μέχρι τώρα οι επιστήμονες θεωρούσαν ότι ο Τ.Ρεξ προήλθε από τον Αλλόσαυρο, έναν ανάλογου μεγέθους αλλά πιο…ατσούμπαλο δεινόσαυρο, που έζησε 50 εκατ. χρόνια νωρίτερα από τον Τ.Ρεξ. Όμως η ανακάλυψη του μήκους τριών μέτρων και βάρους περίπου 60 κιλών Ραπτόρεξ (Raptorex), μέσα σε βράχους στη βορειοανατολική Κίνα, από τον Πολ Σερένο του πανεπιστημίου του Σικάγο, δημιουργεί νέα δεδομένα, καθώς ο μίνι δεινόσαυρος, που έζησε πριν 125 εκατ. χρόνια, φαίνεται να αποτελεί τον χαμένο ενδιάμεσο κρίκο στην εξέλιξη του Τυρανόσαυρου Ρεξ. Μέχρι τώρα ουσιαστικά δεν είχαν βρεθεί σχετικά ολοκληρωμένα απολιθώματα κάποιου είδους που θα μπορούσε να θεωρηθεί πρόγονος του Τ.Ρεξ.

Σύμφωνα με τον Σερένο, ο οποίος παρουσίασε την ανακάλυψη στο περιοδικό «Science», μαζί με τον Στέφεν Μπρουσάτε του Αμερικανικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Ν.Υόρκης, ο «Ραπτόρεξ» ανήκει σε ένα πρώιμο παρακλάδι της εξελικτικής ομάδας που τελικά δημιούργησε τον Τ.Ρεξ πριν 85 εκατ. χρόνια. Ο Τυρανόσαυρος Ρεξ αποτέλεσε τον αδιαμφισβήτητο κυρίαρχο του βορείου ημισφαιρίου του πλανήτη μας για πολλά χρόνια, ώσπου εξαφανίστηκε πριν περίπου 65 εκατ. χρόνια, μαζί με τους άλλους δεινόσαυρους.

Σύμφωνα με τον Μπρουσάτε, «πολλά από αυτά που νομίζαμε ότι ξέρουμε για τον Τυρανόσαυρο Ρεξ, φαίνονται πλέον ότι είναι απλοϊκά ή τελείως λανθασμένα». Όπως είπε, «το νέο απολίθωμα δείχνει ότι κατά το 80% περίπου του χρόνου που έζησαν συνολικά οι Τυρανόσαυροι, ήσαν μικρά ζώα, στη σκιά άλλων πολύ μεγάλων και επιθετικών δεινοσαύρων». Είναι έτσι πιθανό ότι ο Τ.Ρεξ μπόρεσε να αποκτήσει το κολοσσιαίο μέγεθός του μόνο όταν οι άλλοι μεγάλοι ανταγωνιστικοί σαρκοβόροι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν, όπως δήλωσε ο Σερένο.

Αν και προς το παρόν ο «Ραπτόρεξ» βρίσκεται στο πανεπιστήμιο του Σικάγο, οι αμερικανοί ερευνητές θα τον επιστρέψουν σε μουσείο στην Κίνα, την χώρα από όπου, πριν από χρόνια, το απολίθωμα λαθραία εξήχθη για να καταλήξει σε μια ιδιωτική συλλογή αμερικανού γιατρού, πριν εξεταστεί επιστημονικά και αναγνωριστεί η μεγάλη σημασία του.

kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ









Σάββατο, Σεπτεμβρίου 19, 2009

Γερμανία: Ομαδική ψυχοθεραπεία οδηγεί σε θάνατο

Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και άλλοι δύο βρίσκονται σε κώμα από δηλητηρίαση στη διάρκεια ομαδικής ψυχοθεραπείας στο Βερολίνο, ανακοίνωσε η αστυνομία.

Επίσης, άλλοι εννιά άνθρωποι βρίσκονται υπό ιατρική παρακολούθηση, διευκρίνισε αστυνομικός εκπρόσωπος.

Ένας πενηντάχρονος συνελήφθη, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται για τον γιατρό που είχε αναλάβει την ψυχοθεραπεία.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δηλητηριάστηκαν οι άνθρωποι αυτοί παραμένουν ασαφείς, όμως σύμφωνα με την εφημερίδα Berliner Morgenpost, ο γιατρός χορήγησε στους ασθενείς σε ενέσιμη μορφή μια ουσία που αποδείχθηκε θανατηφόρα.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 10, 2009

Έντονες αντιδράσεις στις δηλώσεις Τσάβες





Το Ισραήλ καταδίκασε σθεναρά «τη στάση και τις αναξιοπρεπείς δηλώσεις» του προέδρου της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες, που επισκέπτεται το Ιράν.

«Η στάση και οι δηλώσεις του Ούγκο Τσάβες δεν είναι αντάξιες του λαού της Βενεζουέλας, μιας περήφανης χώρας και φίλης του Ισραήλ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών Γιγκάλ Πάλμορ.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο πρόεδρος Τσάβες δεν στάθηκε στο ύψος της Μπολιβαρικής παράδοσης «της ιστορίας της χώρας του» - αναφερόταν στον Σιμόν Μπολιβάρ, ήρωα του 19ου αιώνα της ανεξαρτησίας των ισπανικών αποικιών στη λατινική Αμερική.

Ο πρόεδρος Τσάβες, βασικός σύμμαχος της Τεχεράνης στην λατινική Αμερική, υποστηρίζει το αμφιλεγόμενο πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Το Ισραήλ και οι ΗΠΑ κατηγορούν το Ιράν ότι επιδιώκει να αποκτήσει πυρηνικό όπλο υπό το κάλυμμα του πολιτικού του προγράμματος, κάτι που διαψεύδει ην Τεχεράνη.

«Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το Ιράν κατασκευάζει ατομική βόμβα», δήλωσε ο Τσάβες στην τηλεόραση της Βενεζουέλας μετά την άφιξη του στην ιρανική πρωτεύουσα τη νύχτα της Παρασκευής.

Νωρίτερα, κατά την επίσκεψη του στην Δαμασκό, ο Τσάβες είχε δηλώσει ότι «το Ισραήλ έχει μετατραπεί σε κράτος-δολοφόνο στην υπηρεσία του ιμπεριαλισμού».

Πηγή:Α.Π.Ε.

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 08, 2009

Άγριες δολοφονίες στο Μεξικό



Δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το Σάββατο στο Μεξικό σε διαφορετικά βίαια επεισόδια, όπως ανακοινώθηκε από την αστυνομία. Τα περισσότερα θύματα φαίνεται πως είχαν φρικιαστικό θάνατο.

Ένα από τα θύματα είναι ο Χοσέ Φουέντες Εσπερόν υποψήφιος βουλευτής του Επαναστατικού Κόμματος στο νότιο κρατίδιο του Ταμπάσκο. Ο Εσπερόν μαζί με τη γυναίκα και τα δύο παιδιά τους βρέθηκαν δολοφονημένοι με κομμένους τους λαιμούς στο σπίτι τους, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Επίσης, στο νότιο κρατίδιο του Γκουερέρο, βρέθηκαν τα πτώματα δύο μικρών αγοριών 14 και 17 χρόνων που είχαν εξαφανιστεί από την περασμένη εβδομάδα. Τα πτώματα βρέθηκαν με δεμένα χέρια ενώ τα πόδια τους ήταν διάτρητα από σφαίρες.

Παράλληλα, στην πόλη Σαντιάγκο, στο κρατίδιο Νουέβο Λεόν, έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε μάχες με στρατιωτικές δυνάμεις.

Σημειώνεται ότι έως τώρα από την αρχή του χρόνου τουλάχιστον τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε επεισόδια που στην πλειοψηφία τους σχετίζονται με το οργανωμένο έγκλημα και τα ναρκωτικά.

Πηγή:Α.Π.Ε.

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 06, 2009

Αφγανιστάν: Πρόεδρος ο Καρζάι




Ο νέος πρόεδρος του Αφγανιστάν

Ο πρόεδρος Χαμίντ Καρζάι προηγείται του κυριότερου αντιπάλου του, σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα των εκλογών στο Αφγανιστάν, με 48.6% έναντι 31.7%.

Το μέλος της εκλογικής επιτροπής, Νταούντ Νατζάφι, είπε, πάντωςότι η εκλογική επιτροπή έχει ακυρώσει τα αποτελέσματα στα 447 από τα 28.000 εκλογικά τμήματα.

Η γονιμότητα των Γερμανίδων παραμένει μία από τις πιο χαμηλές της Ευρώπης



Η γονιμότητα των Γερμανίδων παραμένει μία από τις πιο χαμηλές της Ευρώπης, και μόλις 1,38 παιδιά αντιστοιχούν σε κάθε Γερμανίδα, σύμφωνα με τα επίσημα ποσοστά για το 2008, παρά την οικογενειακή πολιτική κατά της υπογεννητικότητας που ακολουθεί η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια.

Το 2008 υπήρξε μια βελτίωση κατά 0,01 μονάδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, οπότε και η αντιστοιχία ήταν 1,37 παιδιά ανά Γερμανίδα.

Εδώ και 18 χρόνια, η πιο πυκνοκατοικημένη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσπαθεί μάταια να αυξήσει αυτό το ποσοστό στα 1,4 παιδιά ανά γυναίκα.

Μάλιστα τα τελευταία 40 χρόνια ο δείκτης γονιμότητας, που καθορίζεται από το μέσο όρο των παιδιών που αντιστοιχούν σε κάθε γυναίκα μεταξύ 15 και 45 ετών, παραμένει στη Γερμανία μεταξύ του 1,3 και του 1,4, σε αντίθεση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που, αυτή τη στιγμή, φτάνει περίπου στο 1,5.

Η κυβέρνηση της Άγγελα Μέρκελ προέβη σε πολλές πρωτοβουλίες προκειμένου να προωθήσει τις γεννήσεις στη Γερμανία. Δημιούργησε μάλιστα ένα γονεϊκό μισθό, αφορολόγητο, τον οποίο θα λαμβάνει για 14 μήνες εκείνος από τους δύο γονείς που σταματά να εργάζεται, ένας νόμος που είχε μεγάλη επιτυχία και βοήθησε σημαντικά στην αύξηση των γεννήσεων.

Πηγή:Α.Π.Ε.

Βρέθηκε 38άρι πιστόλι στις φυλακές της Άμφισσας



Ένα 38άρι πιστόλι βρέθηκε στις φυλακές της Άμφισσας, πίσω από ψυγείο κοινόχρηστου διαδρόμου, τυλιγμένο σε εφημερίδες, μετά από έρευνες σωφρονιστικών υπαλλήλων.

Το υπουργείο Δικαιοσύνης παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής πειθαρχικής εξέτασης για τη διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες εισήλθε το πιστόλι στις φυλακές, αλλά και το ενδεχόμενο ευθυνών σωφρονιστικών υπαλλήλων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης αναφέρει: «Μετά από έρευνα σωφρονιστικών υπαλλήλων των Φυλακών Άμφισσας το Σάββατο 5/9/2009 το βράδυ, βρέθηκε πίσω από το ψυγείο κοινόχρηστου διαδρόμου, τυλιγμένο σε εφημερίδες, πιστόλι Tanfoglio, διαμετρήματος 38 cal.

Το πιστόλι παραδόθηκε στο Τμήμα Ασφαλείας Άμφισσας, απ’όπου θα αποσταλεί αρμοδίως για εργαστηριακό έλεγχο, ενώ διεξάγεται ήδη προανάκριση. Επίσης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης κ. Αθανάσιος Ανδρεουλάκος παρήγγειλε σήμερα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Άμφισσας τη διενέργεια προκαταρκτικής πειθαρχικής εξέτασης για τη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες εισήλθε το πιστόλι στις Φυλακές και το ενδεχόμενο ευθυνών σωφρονιστικών υπαλλήλων».

Πηγή:ANT1