|
H δημιουργία του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα σε εγκάρσια διάταξη από την BMW το 2005 σηματοδότησε ένα φρέσκο ξεκίνημα για τη βαυαρική εταιρεία με νέα και πολύ εμπορικά προϊόντα που ο κόσμος αγάπησε. Το 2009 η BMW προχωρά στη δεύτερη γενιά τετρακύλινδρων εν σειρά κινητήρων, με περισσότερα κυβικά, μεγαλύτερη ισχύ, εξελιγμένα περιφερειακά και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Το νέο K 1300 S είναι το πιο σπορ μοντέλο της σειράς που περιλαμβάνει ένα γυμνό δρόμου (Κ 1300 R) και ένα αμιγώς τουριστικό (K 1300 GT). Και τα τρία βασίστηκαν στην ήδη υπάρχουσα σειρά K 1200 S/R/GT, με σημαντικές όμως διαφορές.
Η χωρητικότητα του κινητήρα μεγάλωσε κατά 136 κ.εκ., από τα 1.157 κ.εκ. στα 1.293 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς που ανακοινώνει τώρα η BMW είναι 175 ίπποι στις 9.250 σ.α.λ. και η ροπή 14,2 kgm στις 8.250 σ.α.λ. Σε απόλυτα νούμερα, η αύξηση ισχύος είναι της τάξεως των 8 ίππων. Ενώ το παλιό Κ 1200 S έπρεπε να φτάσει τις 10.250 σ.α.λ. για να αποδώσει τη μέγιστη ισχύ, το νέο Κ 1300 S την αποδίδει στις μόλις 9.250 σ.α.λ. Αλλωστε, περισσότερο από το 70% της μέγιστης ροπής αποδίδεται κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Το βάρος του κινητήρα είναι 82,8 κιλά (81,3 κιλά ήταν του Κ 1200 S) που, σύμφωνα με το εργοστάσιο, ως νούμερο εξακολουθεί να είναι από τα μικρότερα στην κατηγορία του. Βελτιωμένη είναι και η κεφαλή, με αναβαθμισμένο βύθισμα και χρονισμό εκκεντροφόρου εισαγωγής, η διαδρομή των βαλβίδων εξαγωγής, ενώ καινούργια είναι και τα ελατήρια των βαλβίδων εξαγωγής. Νέος είναι και ο τεντωτήρας της καδένας του εκκεντροφόρου εξαγωγής (ο εκκεντροφόρος εισαγωγής οδηγείται από γρανάζια). Οι θάλαμοι καύσης έχουν νέο σχήμα και η σχέση τους φτάνει ένα αρκετά υψηλό νούμερο για μοτοσικλέτα παραγωγής, το 13:1.
Νέος είναι και ο λεβιές των ταχυτήτων, που είναι τώρα τοποθετημένος σε πιο καλή ως προς την εργονομία θέση και έχει και βελτιωμένη έδραση, ώστε οι αλλαγές να γίνονται ευκολότερα και γρηγορότερα. Επιπλέον, η διαδρομή των σχέσεων είναι τώρα μικρότερη. Η μεγάλη καινοτομία της BMW, πάντως, είναι ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό δίνει το HP Gearshift Assistant, ένα μηχανισμό shifter, με τον οποίο μπορείς να αλλάζεις σχέσεις χωρίς συμπλέκτη και, επομένως, χωρίς να κλείνεις το γκάζι. Αυτό επιτυγχάνεται επειδή ο μηχανισμός αυτός διακόπτει για κλάσματα του δευτερολέπτου την παροχή καυσίμου και την ανάφλεξη και έχει ήδη τοποθετηθεί με επιτυχία στο HP2 Sport.
Αναβαθμισμένη είναι και η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα, DME - Digital Motor Electronics, με μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και νέο σετάρισμα, που υπόσχεται πιο ομοιογενή απόκριση στο γκάζι, ενώ σπουδαίες υπηρεσίες θα προσφέρει και το knock sensor που είχε και το προηγούμενο μοντέλο, αφού δεν είναι βέβαιο ότι θα βρίσκεις πάντα κατοστάρα βενζίνη, όπου και να είσαι...
Ξανασχεδιασμένη είναι και η εξάτμιση με κοντύτερο σιγαστήρα και με το πιο σπορτίβικο εξάγωνο τελείωμα. Εκτός από τον τριοδικό καταλύτη, έχει για πρώτη φορά και βαλβίδα ελέγχου της πίεσης των καυσαερίων για καλύτερο έλεγχο της απόδοσης του κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες και ελεύθερη απόδοση και σπορτίβικο ήχο στις υψηλές στροφές.
Anti-Spin
|
Στον έξτρα εξοπλισμό του Κ 1300 S διατίθεται το ASC (Anti-Spin Control). Οπως ανακοινώνει το εργοστάσιο, πρόκειται για ένα πολύ ουσιαστικό συμπλήρωμα του ABS, που εμποδίζει τον τροχό να σπινάρει με την επιτάχυνση, κι έτσι δεν χάνεται η πλευρική σταθερότητα, συνεπώς και ο έλεγχος από ανεξέλεγκτη τροχιά του πίσω τροχού. Το ASC συγκρίνει την ταχύτητα του εμπρός και του πίσω τροχού από πληροφορίες που παίρνει από τους αισθητήρες του ABS, με αποτέλεσμα η ηλεκτρονική μονάδα να καταλαβαίνει πότε ο πίσω τροχός ολισθαίνει. Τότε η διαχείριση του κινητήρα κόβει λίγο αβάνς και επεμβαίνει στην τροφοδοσία για να μειωθεί η παροχή ισχύος. Υπάρχει, ασφαλώς, η δυνατότητα να απενεργοποιηθεί το ASC εν κινήσει.
Νέα γενιά στις αναρτήσεις
Οι αναρτήσεις του νέου Κ 1300 S έχουν αναβαθμιστεί, με στόχο την ακριβέστερη, πιο ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές. Ο κάτω βραχίονας του Duolever είναι τώρα αλουμινένιος και όχι χαλύβδινος, κερδίζοντας έτσι ένα κιλό και μειώνοντας τις μη αναρτώμενες μάζες του τροχού, κάτι που βελτιώνει την αίσθηση και τη συμπεριφορά στις στροφές. Το σετάρισμα, και εμπρός και πίσω, είναι τώρα πιο σφιχτό. Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις ESA II προσφέρονται στον έξτρα εξοπλισμό της μοτοσικλέτας. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα «Solo», «Solo με αποσκευές» ή «με συνεπιβάτη και αποσκευές». Οπως και πριν, ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει, επιλέγει ρύθμιση αναρτήσεων στο Comfort, Normal ή Sport.
Οι διακόπτες είναι και αυτοί νέοι, με πιο συμβατική διάταξη, και υπόσχονται ευκολία στους χειρισμούς.
Το φέρινγκ είναι ξανασχεδιασμένο και δοκιμασμένο σε ανεμοσήραγγα και είναι τώρα 18 χλστ. πιο λεπτό στο άνω μέρος του, με στόχο τη δημιουργία λεπτής σιλουέτας αλλά και σωστής προστασίας από τον άνεμο. Η BMW μάλιστα υπόσχεται και καθοδήγηση του νερού της βροχής γύρω από τον αναβάτη!
Νέα εμπειρία
Με το που κάθεσαι στη φαινομενικά ίδια σέλα του K 1300 S καταλαβαίνεις την πρώτη και σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η θέση οδήγησης είναι πιο σπορ, τοποθετώντας τον αναβάτη όχι μέσα, όπως συμβαίνει στο K 1200 S, αλλά πάνω στη μοτοσικλέτα. Υπεύθυνη δεν είναι η σέλα, αλλά η νέα πάνω πλάκα, η οποία, έτσι όπως έχει τοποθετηθεί, φέρνει τον αναβάτη πιο μπροστά, φορτίζοντας το μπροστινό με λίγο περισσότερο βάρος. Η νέα θέση οδήγησης πάντως δεν κουράζει και ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά στις στροφές. Οι νέες αναρτήσεις ESA II, μάλιστα, προσφέρουν καλύτερη πληροφόρηση στον αναβάτη και σωστότερη αίσθηση της πρόσφυσης. Πολύ καλή εντύπωση αφήνουν και τα Pirelli Diablo III Corsa, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η BMW επέλεξε διάσταση πίσω ελαστικού 190/55-17 που προσφέρει περισσότερο ωφέλιμο πέλμα στις στροφές.
Το ABS έχει αψεγάδιαστη λειτουργία και μπορεί να απενεργοποιηθεί. Πρέπει να αναφερθεί επίσης ότι το σύστημα ASC (Αnti-Spin) που προσφέρεται στον έξτρα εξοπλισμό είναι τεχνολογία αιχμής για τη μοτοσικλέτα και προσφέρεται σε ελάχιστες μοτοσικλέτες στον κόσμο, προς το παρόν. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι έχει μάλλον καθυστερημένη λειτουργία, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει απότομες αντιδράσεις από τον κινητήρα. Το κόστος του νέου BMW K 1300 S είναι 16.461 ευρώ στη βασική έκδοση, ζητώντας την επένδυση αρκετών χρημάτων ακόμη για τον έξτρα εξοπλισμό.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣBMW K 1300 S
Τιμή: 16.461 ευρώ
Αντιπροσωπεία: BMW Hellas Α.Ε.,
Α. Ζέππου 33, τηλ. 210-91.18.000
Εγγύηση: 2 χρόνια
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου