Πέμπτη, Ιανουαρίου 28, 2010

Lancia Delta 1.4 Turbo 150 hp

Lancia Delta 1.4 Turbo 150 hp
Η ωραία του... εξαμήνου!

ΔΟΚΙΜΗ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Ανατρέποντας τα στερεότυπα, η Lancia Delta των 150 ίππων απέδειξε, μέσω της πολύμηνης συμβίωσής της μαζί μας, ότι η ομορφιά μπορεί να συμβαδίζει με χαρακτηριστικά όπως η χρηστικότητα και η αποτελεσματικότητα αλλά και η αξιοπιστία

Και μόνο η εμφάνιση ενός μοντέλου όπως η Lancia Delta στην αγορά αποτελεί ένα τόλμημα, καθώς σχετίζεται με την προσέγγιση ενός «ιδιαίτερου» αγοραστικού κοινού, με «ιδιαίτερη» αισθητική προσέγγιση και «ιδιαίτερες» απαιτήσεις στους τομείς της πολυτέλειας και της ποιότητας κατασκευής. Oταν τώρα το συγκεκριμένο «πακέτο» είναι στημένο σε δάπεδο και μηχανικά μέρη που θα μπορούσαν να αντιστοιχούν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, το πράγμα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το τελευταίο γίνεται πιο έντονο για τον δημοσιογράφο που καλείται να συμβιώσει επί ένα εξάμηνο με την Delta των 150 ίππων, την οποία παραλάβαμε με κάτι λιγότερο από 10.000 χλμ. στο κοντέρ και την επιστρέψαμε έχοντας σπάσει το φράγμα των 20.000 χλμ., χωρίς ποτέ να ασχοληθούμε με κάποια βλάβη ή δυσλειτουργία, πέρα από ένα ρεγουλάρισμα του «hill holder». Το αυξημένο μεταξόνιο επιτρέπει τη δημιουργία ιδιαίτερα μεγάλων χώρων για τους πίσω επιβάτες.

Και αν τα αρχικά 380 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ δεν σας ενθουσιάσουν, υπάρχει το συρόμενο πίσω κάθισμα, που επιτρέπει την αύξησή τους στα 465 λίτρα. Περισσότερο, βέβαια, από τους χώρους σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο βαρύνει η γενικότερη αίσθηση της πολυτέλειας, με τον μακρύ κατάλογο του εξοπλισμού να περιλαμβάνει (στην πλούσια έκδοση Platino των 25.700 ευρώ που είχαμε στη διάθεσή μας) αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, καθίσματα από alcantara, ηχοσύστημα BOSE, cruise control, ραντάρ παρκαρίσματος και μια εντυπωσιακή ηλεκτρική ηλιοροφή. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 150 ίππων έπαιξε, με τη χαρακτηριστικά ευχάριστη ροπή του, βασικό ρόλο στη διαμόρφωση μιας συνολικά θετικής εικόνας στα μάτια όλων όσοι οδήγησαν την Delta αυτό το διάστημα, καταναλώνοντας λογικές ποσότητες βενζίνης. Οδηγώντας «χαλαρά» προς το Ναύπλιο, στο trip computer είδαμε 9,8 λίτρα/100χλμ., στην πόλη τα 11-12 λίτρα δεν ήταν κάτι ασυνήθιστο, ενώ, όταν εξαντλήσαμε τα όρια του κινητήρα στην εθνική οδό, καταφέραμε να ξεπεράσουμε και τα 14 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο, στα ταξίδια με πλήρες φορτίο και φυσιολογικά γρήγορους ρυθμούς, η κατανάλωση «έπαιζε» μεταξύ 10 και 11 λίτρων/100 χλμ.

Κυρία...

Είναι αλήθεια ότι ποτέ δεν θα προσέγγιζα τη Lancia Delta με τη λογική του κόστους σε σχέση με την απόδοση. Αν περιοριστείς από ψυχρά τεχνοοικονομικά κριτήρια, υπάρχουν πιο προσιτά αυτοκίνητα με αντίστοιχα προσόντα, αντίστοιχες προδιαγραφές να επιλέξεις. Εδώ όμως μιλάμε για μια κυρία των δρόμων, ένα αυτοκίνητο που μόνο ως γένους θηλυκού μπορεί να καταγραφεί στη συνείδησή σου. Και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο είσαι έτοιμος να πληρώσεις κάτι παραπάνω, όπως συνήθως συμβαίνει όταν μπλέκεις με θηλυκά, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτά είναι και όμορφα! Αυτή λοιπόν η αρχική -τολμώ να πω- προκατάληψη μεταλλάχτηκε σε μια βαθύτερη εκτίμηση όταν βρέθηκα να συνυπάρχω (μαζί με την οικογένειά μου) με τη, Delta των 150 ίππων που ήταν ανά πάσα στιγμή πρόθυμη να... πετάξει πάνω από το εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και που ταυτόχρονα αποδεικνυόταν αναπάντεχα πρακτική στις καθημερινές μετακινήσεις μας. Είναι ένα αυτοκίνητο που κάποια στιγμή ένιωσα ότι δεν το οδηγώ πλέον, αλλά ότι το φοράω. Η μοναδική μου ένσταση αφορά το «φουσκωτό» και άβολο πίσω κάθισμα που δεν στηρίζει σωστά τη μέση και την πλάτη των επιβατών.
Νίκος Λουπάκης

Illumi-νάτη!

Ο τούρμπο κινητήρας προσφέρει άφθονη ροπή, κάνοντας την καθημερινότητα του οδηγού ευχάριστη. Οι 150 ίπποι του φροντίζουν για ασφαλή προσπεράσματα

Η «επιφωτισμένη» Ιταλίδα ήταν ο καλύτερος σύντροφος το τελευταίο χρονικό διάστημα στο περιοδικό. Η απαστράπτουσα παρουσία σού έφτιαχνε τη διάθεση κάθε φορά που χρειαζόταν να μετακινηθείς. Κατά το γράψιμο των χιλιομέτρων, όμως, διαπιστώνεις εύλογα πως δεν είναι μόνο η κομψή σιλουέτα που κάνει τη διαφορά στην Delta, αλλά πολλά περισσότερα. Οπως το λουσάτο εσωτερικό-καθιστικό (ακόμη ακούω από φίλους κολακευτικά σχόλια για τη ρυθμιζόμενη πλάτη των πίσω θέσεων και το πόσο πρωτόγνωρα ξαπλωμένος και χαλαρός ταξιδεύεις), ο χλιδάτος εξοπλισμός και η μεγαλοπρεπής κύλιση. Δεν τρελαίνεσαι να την οδηγείς, ωστόσο καλύπτεις αποστάσεις σαν πασάς. Αυτό οφείλεται στην ποσότητα ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα μικρής χωρητικότητας (συνεπάγεται περιορισμένα λειτουργικά έξοδα). Στο κλεινόν άστυ ο δείκτης της βενζίνης μετακινείται σχετικά γρήγορα, πιο έξω τα πράγματα με την κατανάλωση είναι σαφώς καλύτερα.

Εχοντας οδηγήσει ενδιάμεσα την έκδοση των 120 ίππων με τα ίδια αποθέματα ροπής, δίκαια καταλήγεις στην επιλογή της. Λιγότερο κόστος, εμφατική ομοιογένεια.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επιβεβαίωση

Η ευκαιρία που είχαμε κατά τη διάρκεια του περασμένου χρόνου να χρησιμοποιήσουμε για δοκιμή μακράς διαρκείας αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες του γκρουπ Fiat με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 των 150 ίππων ήταν μια ευκαιρία για να διαπιστώσουμε πόσο καλό έκανε αυτός ο κινητήρας «πασπαρτού» σε όλες τις μάρκες του γκρουπ και πόσο κατάλληλος είναι για τόσο διαφορετικά αυτοκίνητα. Η Delta δεν αυτοπροσδιορίζεται μόνο από το ασυνήθιστο σχήμα της, αλλά και από τη συνολική εικόνα και συμπεριφορά της, που επιβεβαιώνουν και τον προσδιορισμό της Lancia ως της μάρκας πολυτελείας του γκρουπ Fiat. Πιο πολιτισμένη και άνετη και λιγότερο «σπορτίβ», για παράδειγμα από το Bravo που είχαμε παλιότερα, είναι και περισσότερο πολυτελής και «σικάτη» στο εσωτερικό της. Συνολικά ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στο ταξίδι, πολύ ευκολοδήγητο, ασφαλές χάρη στον δυνατό κινητήρα του, το καλό κράτημα και τα αποτελεσματικά φρένα του, είναι εξίσου ευχάριστο και στην καθημερινή χρήση στην πόλη, αφού δεν είναι υπερβολικά μεγάλο και το εσωτερικό του προσφέρει την άνεση και την πολυτέλεια ενός «καλού» αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Bella macchina

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι περιμέναμε η νέα Delta να έχει μια πινελιά συμπεριφοράς από την πρόγονό της, αλλά η Fiat είχε άλλη γνώμη. Και τελικά παρουσίασε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρομεσαία μοντέλα. Οι χώροι στο εσωτερικό της Delta είναι εξαιρετικοί, το πίσω (ρυθμιζόμενο) κάθισμα βρίσκεται πιο ψηλά από τα εμπρός, η ποιότητα υλικών κερδίζει τον χρήστη και ο φωτισμός στις λεπτομέρειες προσφέρει την απαιτούμενη δόση πολυτέλειας. Η Delta είναι ένα προσεγμένο και όμορφο αυτοκίνητο που κερδίζει την καθημερινότητά σου. Εχει το δικό της στυλ, τη δική της προσωπικότητα. Και έχει και έναν σύγχρονο κινητήρα τούρμπο, που της χαρίζει 150 ίππους και επιδόσεις που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες της κατηγορίας. Η αίσθηση από το τιμόνι και τον επιλογέα συμβάλλουν στη δημιουργία ευχαρίστησης στον οδηγό και το κράτημα είναι ιταλικό, φυσικά. Ωστόσο, πέρα από όλα αυτά, αυτό που μετράει τελικά είναι η ευχαρίστηση που νιώθεις κάθε μέρα οδηγώντας την Delta.
Γιάννης Χαρίτος

H ταυτότητα του αυτοκινήτου - Έκδοση δοκιμής:
Lancia Delta 1.4 Turbo 150 hp
Τιμή: 21.100 ευρώ
0-100 χλμ./ώρα*: 8.7 ΄΄
Τελική ταχύτητα*: 210 χλμ./ώρα
Εγγύηση μηχανικών μερών: 3 χρόνια
Εγγύηση σκουριάς: 8 χρόνια
Εγγύηση χρώματος: 3 χρόνια
Οδική βοήθεια: 3 χρόνια

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου